Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-09@10:35:58 GMT

فراتر از ستاره

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۰۵۲

فراتر از ستاره

بازیگر محبوب دهه هفتاد و هشتاد، پس از جدایی خودخواسته از بازیگری، آهسته آهسته به سینمای ایران باز می‌گردد. هدیه تهرانی در تجربه‌های پرفراز و نشیب چند سال اخیر، نشان داده از بسیاری از همنسلانش، بازیگر بهتری است. گذر زمان و تغییر نسل بازیگری، روی توانایی او تأثیری نداشته و خانم ستاره، همچنان می‌تواند گزینه بازی در نقش اول فیلم‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برخلاف بعضی از بازیگران همدوره‌اش، تلاش نمی‌کند فقط در آثار تجاری مقابل دوربین برود، او ترجیح داده در فیلم‌هایی بازی کند که دست‌کم روی کاغذ، تجربه‌هایی متفاوت هستند و در قالب سینمای هنری جای می‌گیرند. اگر چه در میان تجربه‌های سال‌های اخیر، نقش خوب نوشته شده مثل ماهی در «اسرافیل» (آیدا پناهنده) یا زیبا در «همگناه» (مصطفی کیایی) کمتر پیدا شده، اما حضور او در فیلم‌هایی که کیفیت یکسان ندارند، قابل توجه است. هر چند که بازی در «مسخره‌باز» یا «روزهای نارنجی» و «دوئت» به کارنامه او چیزی نیفزوده اما نام و حضورش، عاملی برای بیشتر دیده شدن این فیلم‌هاست. هدیه تهرانی امسال با فیلم «بی همه چیز» (محسن قرائی) به جشنواره آمده است. قرائی پیش از این «خسته نباشید» و «سد معبر» را کارگردانی کرده که از بین این دو فیلم، به «سد معبر» توجه بیشتری شده است. از جزئیات نقش تهرانی در این فیلم و حال و هوای قصه، اطلاعاتی نیست. اما فیلم، در سه شهر فیلمبرداری شده و اثری پربازیگر است. تجربه‌های قبلی قرائی و ترکیب بازیگرانش، امیدواری نسبت به این فیلم را بالا برده و شاید «بی همه چیز» اتفاقی باشد که تهرانی نیاز دارد تا دوباره به واسطه آن، کیفیت و عیار بازیگری‌اش دیده شود. تجربه ثابت کرده بازیگران بزرگ با وجود فراز و فرود فراوان، گوهری در وجودشان دارند که کمک می‌کند تا دوباره خود را احیا کنند. هدیه تهرانی بازیگری بزرگ است، در تجاری‌ترین فیلم‌هایش بازی بد از او ندیده‌ایم. نقش نامناسب، فیلمنامه بد و فیلم ضعیف در کارنامه او دیده می‌شود، اما سخت است به یاد بیاوریم که بد بازی کرده است. حتی در فیلم‌های ضعیف و شکست خورده، استاندارد خود را حفظ کرده و چند نقطه درخشان در کارنامه‌اش ثبت کرده که فراموش نشدنی است. نمی‌توان به «شوکران» (بهروز افخمی) بدون او فکر کرد، «چهارشنبه سوری» (اصغر فرهادی) بدون هدیه تهرانی بی‌معناست و «کاغذ بی‌خط» (ناصر تقوایی) در نبودش، معنایی ندارد. تهرانی مثل اغلب بازیگران بزرگ، با خودش آورده‌ای برای هر نقش دارد. ترکیبی از قدرت زنانه، هوش، زیبایی و اصالتی که شوربختی و مشکلات، نمی‌تواند آن را مخدوش کند. ماهی در «اسرافیل» آگاهانه خودش را از بهروز (پژمان بازغی) پنهان می‌کند تا او بتواند بر تردیدهایش غلبه کند. در «قرمز» علیه سرنوشتی می‌شورد که ناصر ملک (محمدرضا فروتن) می‌خواهد بر او تحمیل کند. این میل به انتخاب و استقلال، بخشی از شخصیت اوست که در اغلب فیلم‌هایش متبلور شده و سیمایی از بخشی از زنان جامعه ایرانی ترسیم کرده است. تهرانی در بیش از بیست سالی که مقابل دوربین بوده، فقط نقش زنان شهری یا مرفه را بازی نکرده است. اگرچه به خاطر ویژگی‌های ظاهری‌اش بیشتر مناسب چنین نقش‌هایی است، اما تلاش کرده طیف‌های مختلفی از شخصیت را بازی کند. انتخاب نقش هما در «مسخره‌باز» حاصل تجربه‌گری و جسارتی است که شاید بازیگران کمتری، قدرت پذیرش آن را داشته باشند. هدیه تهرانی، مثل هر بازیگر دیگری گاهی انتخاب‌هایی داشته که دیگران را شگفت زده کرده است. شاید بتوان گفت دوری چند ساله از بازیگری، تصمیمی نادرست بود. ستاره‌ای که در اوج بود، به سودای تجربه عکاسی یا دغدغه‌های دیگر، حرفه اصلی‌اش را کنار گذاشت و سینمای ایران را از حضورش محروم کرد. بازگشت دوباره‌اش به دنیای بازیگری، در روزهایی متفاوت با آنچه او کارش را در آن آغاز کرد، ممکن است مسیرش را کمی دشوار کند، اما تهرانی ثابت کرده روزهای سخت، حاشیه‌ها و اتفاق‌های ناگوار را پشت سر می‌گذارد و فراتر از همه آنها، دوباره دیده می‌شود.‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هدیه تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس مولر: داوری در مادرید اغلب مشکل دارد؛ قبلا هم چنین چیزی را تجربه کرده‌ام

توماس مولر باور دارد داور در صحنه گل بایرن مونیخ اشتباه کرده است. 

طرفداری | بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 2-1 مقابل رئال مادرید شکست خورد. بازیکنان بایرن مونیخ به شدت به قضاوت سیمون مارسینیاک معترض هستند. 

بایرن مونیخ در دقیقه 13+90 توسط ماتیاس دلیخت به گل تساوی دست یافت اما پیش از این که مدافع هلندی به توپ ضربه بزند، صدای سوت داور به نشانه آفساید به صدا درآمده بود. توماس مولر که به شدت به این تصمیم معرض بود، آن را یک اشتباه معرفی کرد. بازیکنان بایرن مونیخ معتقد بودند مطابق قانون باید بازی ادامه پیدا می‌کرد و سپس داوران بازی از طریق VAR صحنه را بررسی می‌کردند. توماس مولر در این مورد گفت:

مارسینیاک صحنه را تماشا نکرد. او فرصت بازبینی صحنه را نادیده گرفت. در چین شرایطی، سوت زودهنگام واقعا عجیب است. این مشکل اغلب اینجا در مادرید رخ می‌دهد. چند سال پیش هم با با دو گل کریستیانو رونالدو این موضوع را تجربه کردم. با این حال، آن بازی قبل از دوران VAR بود. معمولا آن‌ها قبل از سوت اجازه می‌دهند سه متر به حرکت ادامه دهیم. اگر گل آنساید بوده، پس تصمیم داور باورنکردنی است! 

 

از دست ندهید ????????????????????????

درد بی‌پایان؛ چهره ناصر الخلیفی بعد از حذف مقابل دورتموند (عکس) ادین ترزیچ، هوادار دیروز، سرمربی فینالیست امروز داروین نونیز به شایعات پیوستن به بارسلونا قوت بخشید! سوتی عبدالله ویسی روی آنتن زنده؛ تخلف پاداش 3.5 میلیاردی فولاد؟ 

دیگر خبرها

  • ایفای نقش بیش از ۲۰ شخصیت کار دشواری است
  • اجرای نمایش فراتر از صداقت در شهرکرد
  • توماس مولر: داوری در مادرید اغلب مشکل دارد؛ قبلا هم چنین چیزی را تجربه کرده‌ام
  • پرسپولیس باید از سپاهان الگو بگیرد
  • رابرت داونی جونیور اولین بازی روی صحنه را تجربه می‌کند
  • تهرانی‌ها پیشتاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • تهرانی‌ها پیش تاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • سیدحسین و حرکتی فراتر از سیو و شیرجه! (عکس)
  • بعد از 11 سال: دورتموند دوباره در فینال ومبلی
  • من گزینه مناسبی برای یونایتد هستم